Facebook zmienia design fanpage i testuje wersję bez reklam po prawej stronie ekranu. Zmiany te mają przede wszystkim pozwolić na umieszczenie większych zdjęć w tle. Ostatnie jesienne zmiany designu dotyczyły tylko urządzeń mobilnych, zaś nowy wygląd wprowadzany jest dla użytkowników komputerów. W nowej odsłonie fanpage mocniej zostały wyróżnione przyciski nawołujące do konkretnych działań, co ma na celu zwiększenie aktywności ze strony użytkowników serwisu.
Redesign fanpage na Facebooku
Rzecznik Facebooka potwierdził, iż specjaliści testują nową wersję profili firmowych.
Testujemy nowy design profili firmowych po to by umożliwić użytkownikom łatwiejsze poznawanie firm i zachęcić do współpracy z nimi. Wprowadziliśmy większe zdjęcie w tle (ang. cover photo) oraz czytelniejsze przyciski z wezwaniem do określonego działania. – mówi rzecznik.
Zdjęcia w tle rozciągnięte na całą szerokość ekranu nie są jedyną zmianą – z prawej strony ekranu zniknęły bowiem reklamy graficzne. Niekoniecznie musi to oznaczać, iż reklamy całkowicie znikną z tej części profili, lecz pewne jest, że specjaliści Facebooka rozważają taką opcję. W lewej części widzimy menu, w którym znajdziemy odsyłacze do strony o firmie, kontakt, czy zdjęcia i video. W prawej części umieszczona została krótka informacja o firmie, czy ilość polubień.
Specjaliści ds. marketingu jednoznacznie oceniają, iż zniknięcie reklam graficznych z prawej strony ekranu nie będzie mocnym obciążeniem do Facebooka, bowiem znacznie większym zainteresowaniem cieszą się wpisy reklamowe w aktualnościach. Facebook nie musi martwić się dochodami z reklam – w pierwszym kwartale 2016 roku przychody wzrosły o 5% w porównaniu z zeszłym rokiem.