E-commerce eBiznes SEO Sklepy Internetowe Wyszukiwarki Internetowe

Wybór systemu i pozycjonowanie sklepów internetowych

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?Mam nadzieję, że dobrze przemyślałeś co chcesz sprzedawać, wykonałeś analizę konkurencji i założyłeś strategię którą będziesz realizować.

  • Kolejnym krokiem jest wybór systemu sklepu internetowego co już samo w sobie nie jest proste. Rozwiązań na rynku dostępnych są setki: darmowe rozwiązania tzw. „open source” albo mniej lub bardziej udane rozwiązania autorskie. Wybór należy do Ciebie i jest kluczowy w powodzeniu dalszych etapów. O „darmowych” systemach jeszcze kiedyś napiszemy, dzisiaj skupimy się na rozwiązaniach autorskich.
  • Wybierając system autorski sklepu internetowego głównym czynnikiem, którym powinieneś się kierować jest ilość wdrożeń danego systemu i jego „staż” na rynku. Dzięki temu masz pewność, że producent miał czas na dopracowanie swojego produktu, a funkcjonalność którą otrzymujesz będzie wystarczająca. Masz też szanse do zasięgnięcia opinii innych właścicieli systemu sklepu – poproś meilowo wybrane osoby o opinię. Pamiętaj, że jeśli użytkownik nie będzie zadowolony, na pewno się o tym dowiesz – jeśli tylko spytasz.
  • Jeśli chodzi o cenę sklepu internetowego to nie ma tu jednej sprawdzonej metody wyboru. W systemach autorskich na cenę składają się zazwyczaj: cena systemu sklepu i cena wdrożenia plus usług dodatkowych. Unikajmy tanich usług, bo zazwyczaj nie oznaczają nic dobrego.
  • Pamiętaj również o licencji sklepu, nie kupuj sklepu jeśli nie jest to tzw. „licencja dożywotnia”.
  • Po wyborze sklepu i firmy, która dokona jego wdrożenia (sam proces wdrożenia zasługuję na osobny artykuł i nie będzie teraz rozwijany) będziesz mógł rozpocząć jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dopiero później będziesz mógł wdrożyć strategię pozycjonowania sklepu.​

Jeśli masz już sklep internetowy i chciałbyś go pozycjonować to zacznij od analizy sklepu czyli tzw. audytu SEO. Otrzymasz dzięki temu dokument, który wskaże najważniejsze błędy i sposoby ich naprawy. Dzięki temu dokonasz odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego i będziesz mógł śledzić efekty wprowadzonych zmian.

Pamiętaj! najpierw optymalizacja sklepu, a dopiero później tzw. pozycjonowanie.

No i zapomnij o tanich rozwiązaniach i jednorazowej opłacie za usługę. Każda branża i produkt wymaga indywidualnego podejścia i czasu, a to kosztuję.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".