Wydatki na SEM stanowiły w pierwszym kwartale bieżącego roku jedną trzecią wszystkich wydatków na reklamę onlinę. Co prawda wydatki te wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (o 12%), jednak widoczny jest delikatny spadek znaczenia SEM w całości wydatków na reklamę online – tak wynika z raportu AdEx.
Spis treści
Wydatki na reklamę internetową w 2016r.
Wszystko to przez duży wzrost wydatków na reklamy: Display, Social Media i Mobile. Display to kategoria, na którą idzie nieco ponad połowa wydatków na reklamę online. Dodatkowo zanotowała prawie 42-procentowy wzrost w porównaniu do 1. kwartału roku poprzedniego. Warto dodać również, że największy wzrost zanotowała reklama w Social Media – o 136%. Nieco mniej spektakularny wzrost dotyczył reklamy Mobile (o 86%).
Branża motoryzacyjna wydaje najwięcej
Największy udział w wydatkach na marketing internetowy miała branża motoryzacyjna. To właśnie ona odpowiadała w pierwszym kwartale b.r. za 14% wydatków na reklamę online. Sumarycznie nieco mniej inwestowały takie branże jak Handel (12%), Finanse (10%), czy Żywność (8%). Listę 18 branż zamykają: Edukacja (1%) i Chemia gospodarcza (również 1%).
Badanie zostało zrealizowane w oparciu o przychody kilkudziesięciu firm z branży reklamowej. Szacunki opierają się na danych PwC oraz IHS.