Content Marketing Narzędzia

Fiverr – obrazy warte tysiąca słów

Fiverr

Fiverr to platforma, na której usługi internetowe (i nie tylko) można kupić „za piątaka”. Symboliczna kwota 5$ wystarczy, jeśli chcesz zlecić projekt logo, wykonanie video, programowanie strony www albo usługi marketingowe czy biznesowe.

Fiverr® powstał w 2010 roku. Od tego czasu ta bijąca rekordy popularności platforma ogłoszeniowa rozrosła się i przyciągnęła tysiące zainteresowanych z całego świata.

Fiverr® od zwykłych portali z ogłoszeniami odróżnia nie tylko dostępność usług za pięć dolarów (a mówiąc dokładniej: od pięciu dolarów), lecz także koncentracja stricte na szeroko pojętych usługach internetowych.

Fiverr - ekran główny

Typy usług, jakie można zamówić przez Fiverr®

Fiverr® to serwis idealny dla osób i firm, poszukujących specjalistów z dziedzin, takich jak:

  • grafika i design,
  • marketing internetowy,
  • pisanie tekstów i tłumaczenia,
  • wideo i animacje,
  • muzyka i audio,
  • programowanie i technologie,
  • reklama,
  • biznes,
  • i innych, w kategoriach lifestyle, prezenty czy zabawne&dziwne.

Co można zlecić? Praktycznie wszystko! Zaprojektowanie logo, okładki czy grafiki reklamowej, wykonanie rysunku, obróbkę zdjęć, zrobienie filmu wideo lub animacji, wdrożenie WordPress, zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji webowej lub mobilnej, suport IT, przeprowadzenie kampanii reklamowej w Internecie, reklamę outdoorową, napisanie treści lub ich tłumaczenie, konsultacje finansowe, marketingowe, biznesowe lub zawodowe czy analizę rynku, ale i takie zadania, jak np. skomponowanie piosenki bądź wykonanie spersonalizowanego upominku.

Czy można zaufać jakości za 5$?

Kluczem do sukcesu Fiverr® są wręcz śmiesznie niskie ceny, za jakie ogłoszeniodawcy są gotowi wykonać zleconą im pracę. Ale, aby nie było wątpliwości, warto wiedzieć, że w przypadku wielu ogłoszeń pięć dolarów to kwota jedynie bazowa – w opisie usługi (a często również w dołączonym filmiku) znajdziemy szczegółowe informacje o tym, co otrzymujemy w tej podstawowej cenie.

Jeśli zamawiający chce zamówić dodatkową obsługę, więcej opcji czy extra dodatki, może dopłacić i zdecydować się usługę rozszerzoną (lista opcji znajduje się pod głównym opisem usługi). Dzięki temu rozwiązaniu nadal płaci się niewiele (zazwyczaj ok. 10 – 40$), ale jednocześnie zyskuje się pewność, że zamówiona praca zostanie zrealizowana z dbałością o jakość i spełnienie naszych indywidualnych oczekiwań.

Fiverr - usługi internetowe

Jak zamówić i zapłacić?

Jeśli chodzi o zamawianie, to prościej być już nie może, bo Fiverr® działa tak, jak większość sklepów internetowych. Przy każdym ogłoszeniu jest przycisk „Order” („Zamów”) – można kliknąć w niego od razu, by zamówić usługę podstawową lub, jeżeli wykonawca oferuje dodatkowe opcje i jesteśmy nimi zainteresowani, wybrać i zaznaczyć którąś z nich, a następnie kliknąć „Order”. Zmiany zakresu usługi można dokonać także z poziomu koszyka.

Kiedy zamówienie jest skompletowane, klikamy „Proceed to payment”, by przejść do płatności. A tej możemy dokonać na kilka sposobów, np. przez PayPal, płatność kartą Visa lub MasterCard albo przelew online (dostępne są jednak tylko zagraniczne systemy e-płatności, na listach których mogą nie znajdować się banki polskie).

Czy wykonawcom można zaufać?

Fiverr® skupia ludzi z całego świata. Znajdziemy w nim ogłoszenia osób zarówno USA czy Kanady, krajów europejskich, w tym z Polski, ale również np. z Indii, Japonii, RPA czy Australii. Ogłoszenie może dodać tak naprawdę każdy.

W celu ochrony kupujących, twórcy serwisu zaimplementowali system opinii, w którym można zamieścić komentarz oraz przyznać wykonawcy punkty (od 1 do 5) za komunikację, zgodność usługi z opisem oraz gotowość do polecenia danego wykonawcy innym zainteresowanym.

Przed zamówieniem usługi warto spojrzeć na liczbę odsłon ogłoszenia i oceny innych kupujących – pozytywne powinny nas przekonać, że mamy do czynienia z godnym zaufania kontrahentem.

Skorzystaj, bo możesz wiele zyskać!

Popularność Fiverr® rośnie z dnia na dzień i nie ma w tym nic dziwnego. Większość ogłoszeniodawców to doświadczeni specjaliści, którzy świetnie znają się na swoim fachu. Dodatkowym punktem „za” jest fakt, że realizowane przez nich usługi jakością nie ustępują tym, oferowanym przez „zwykłe” firmy, które z kolei często nie są w stanie zaoferować tak atrakcyjnych, konkurencyjnych cen na poziomie 5 – 40$.

Fiverr - Desktop i Mobile

Pomysł na super tanią reklamę wideo i nie tylko

Warto rozważyć skorzystanie z Fiverr®, bo to doskonała alternatywa dla drogich korporacji, a przy tym wprost wymarzona szansa, by za parę groszy (no dobrze, może paręnaście czy parędziesiąt złotych w przeliczeniu na PLN) zamówić przygotowanie materiałów, które możemy wykorzystać do internetowej reklamy naszej firmy!

Świetnym pomysłem są np. realizowane przez ogłoszeniodawców Fiverr® filmy wideo i animacje. Nie od dziś wiadomo, że reklama wideo, publikowana np. w ramach systemu reklamy wideo Google AdWords, potrafi skutecznie ściągnąć ruch na stronę i powiększyć grono naszych klientów. Nie od dziś wiadomo też, że usługi video dla biznesu są dość drogie. Zamawiając je w Fiverr®, zapłacimy mało, a gotowe zamówienie, jak i efekt przeprowadzonych działań marketingowych mogą nas pozytywnie zaskoczyć!

Usługi wideo dla firm w Fiverr®to także łatwy i tani sposób na profesjonalne prezentacje wideo, które pozwolą przygotować tutoriale wideo bądź też przedstawić naszą firmę, produkty czy usługi w interesującej i zapadającej w pamięć formie.

Oczywiście, Fiverr® to nie tylko wideo, ale także szeroki wachlarz innych rozwiązań z zakresu marketingu, programowania, grafiki czy dźwięku, które dosłownie opłaca się wykorzystać z myślą o taniej i skutecznej promocji własnej marki w sieci.

Tipy

✔ Z Fiverr® można korzystać na komputerze lub urządzeniu przenośnym.
✔ Fiverr® jest dostępny w wersji na urządzenia z Androidem.
✔ Fiverr® można połączyć z kontem na Facebooku lub Google+, by łatwiej i szybciej korzystać z jego zasobów.

O Autorze

Marcin Atamańczuk

Od 10 lat doradzam małym i średnim firmom jak najlepiej wydać pieniądze na marketing internetowy.
Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem marketingu w wyszukiwarkach i promuję produkty Google. Robię to jednak z głębokim przekonaniem, że ruch z wyszukiwarek to najlepsza forma ruchu, która powinna być postawą Twojej aktywności w Internecie.

Jestem też orędownikiem analityki internetowej jako podstawowego narzędzia w procesach decyzyjnych w każdej firmie. Jeśli nie wdrożyłeś analityki (wdrożyłeś to nie znaczy tylko zainstalowałeś Google Analytics) do swojego serwisu, to każdego dnia tracisz pieniądze.

Lubię też dzielić się wiedzą, a uczenie innych sprawia mi wielką frajdę. Obecnie wykładam marketing internetowy na Uniwersytecie Opolskim.