Za pośrednictwem reklam w wyszukiwarce Google znaleźć możemy praktycznie wszystko. Od schodów drewnianych po luksusowe samochody, na szczoteczkach do zębów kończąc.
Platforma reklamowa Ads ogranicza jednak, niektóre przekazy promocyjne których treści mocno naruszają reguły ustanowione przez Google. Tworząc reklamę należy pamiętać o pewnych zasadach, których pogwałcenie skutkować będzie usunięciem płatnego linku.
Jakie reklamy są zakazane w Google Ads?
Zasady dotyczące odpowiednich standardów reklam podzielono na cztery grupy:
- Niedozwolone treści
- Niedozwolone praktyki
- Treści podlegające ograniczeniom
- Wymagania techniczne i redakcyjne
Pierwsza grupa “Niedozwolone treści”. Rozumie się przez to podróbki produktów, niebezpiecznych produktów lub usług, usług zachęcających do nieuczciwego postępowania np. fałszowanie dokumentów, usługi hakerskie. Zabrania się także reklamowania treści nieodpowiednich, które mogą naruszać czyjąś godność, uczucia, mogą przedstawiać zdjęcia z wypadków, okrucieństwa itp.
Niedozwolone praktyki to kolejna grupa ograniczająca Ads. Zabronione jest reklamowanie treści niezgodnych z zasadami sieci reklamowej takimi jak: złośliwe oprogramowanie, fałszywe stron internetowe. Ads’y nie wyświetlą się jeżeli strona ma na celu pozyskiwanie informacji i wykorzystywanie poufnych danych użytkowników np. adres e-mail, telefon, numerów kart kredytowych. Google blokuje także witryny, które przedstawiają nieprawdziwe informacje wprowadzające użytkowników w błąd.
Trzecią grupą, którą zawierająca wytyczne odnośnie treści niezgodnych z regulaminem Google są “treści podlegające ograniczeniom”. W sieci reklamowej Google nie możemy promować reklam o tematyce: erotycznej, alkoholowej, hazardowej zachęcającej do łamania praw autorskich, niektórych typów reklam politycznych, leków, opieki zdrowotnej, usług finansowych. Chronione są także znaki towarowe.
Reklamy tworzone za pomocą platformy Google Ads muszą spełniać określone wymagania redakcyjne oraz techniczne. Treści muszą jasne, przejrzyste i interesujące dla odbiorców. Nie można stosować liter oraz cyfr w niestandardowych konfiguracjach. Adres URL musi prowadzić na stronę, która dla odbiorcy będzie czytelna, przydatna oraz prosta w nawigacji.
Tworząc przekazy reklamowe za pomocą Google Ads musimy pamiętać o obowiązujących zasadach i standardach, bo tylko wtedy możemy pojawić się w płatnych wynikach wyszukiwania. Naszej uwadze nie może umknąć także fakt, iż w każdym państwie obowiązuje inne prawo dotyczące reklam. Jeżeli je naruszymy lub całkowicie złamiemy nasz przekaz może zostać usunięty.