Google Google Ads Wyszukiwarki Internetowe

Stawki Automatyczne Ads

automatyczne stawki Ads

Reklama na platformie Google Ads to świetny sposób, aby zaznaczyć obecność firmy w przestrzeni internetowej. Z jej pomocą możemy pozyskać użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów lub usług. Odpowiednia konfiguracja ustawień, jak i samej reklamy to klucz do sukcesu. Aby go osiągnąć musimy zadbać o wiele czynników. Na osiągnięcie zadowalających rezultatów mają wpływ słowa kluczowe, wysoka jakość treści, adekwatność do wyszukiwanych haseł i wiele innych drobniejszych szczegółów. Jednak jednym z kluczowych elementów układanki pod tytułem “Sukces” jest odpowiednie dostosowanie stawek. W Google Ads sami ustalamy jaki budżet jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Doświadczeni użytkownicy platformy Ads z reguły manualnie ustalają stawkę CPC, aby zmaksymalizować szansę pojawienia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dla osób zaczynających dopiero swoją przygodę z Ads polecane automatyczne ustalanie stawek. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której to budżet przeznaczony na kampanię zostanie wykorzystany nieefektywnie

 

Rodzaje stawek automatycznych Ads

W Google Ads stawki automatyczne ustawiać możesz na wiele sposobów, w zależności od celu jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli chcesz, aby w ramach budżetu Twoja witryna odnotowywała więcej wizyt powinieneś wybrać opcję “maksymalizację liczby kliknięć”. Strategia “Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” pozwoli Ci ustalić stawkę w taki sposób, aby Twoja reklama uzyskała większa widoczność na górze strony lub na pierwszej stronie w SERP’ach. Jeżeli chcesz, aby Twoja reklama pojawiała się częściej niż reklama konkurencji, strategią jaką powinieneś wybrać jest “Docelowy udział w wygranych aukcjach”. System Ads odpowiednio dostosuje stawkę, aby przelicytować wybraną przez Ciebie domenę. Określić możesz także częstotliwość z jaką Ads ma przebijać reklamę konkurencji.

Kolejną możliwością jest wybór Docelowego CPA. Strategia ta pozwala na osiągnięcie większej liczby konwersji w ramach określonego budżetu.

eCPC, czyli ulepszony koszt kliknięcia to kolejna strategia. Z nią osiągnąć możesz większą ilość konwersji, jednocześnie kontrolując stawki jakie przeznaczane są za dane słowa kluczowe.

Automatyczne określanie stawek może być także dostosowane w takich sposób, aby docelowy ROAS był jak najwyższy. Skrót ten, w środowisku marketingowym, mówi nam o zwrocie z kampani reklamowej. W Ads strategia ta pozwala osiągnąć jak najwyższy zwrot z nakładów na daną reklamę. Ostatnim sposobem automatycznego wybierania stawek jest metoda “Maksymalizacji liczby konwersji”. W ramach określonego budżetu system odpowiednia ustala wartości pieniężne, aby liczby konwersji była jak największa.

Automatyczne określanie stawek w Google Ads to spore ułatwienie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamą w środowisku internetowym. Oczywiście z rozwiązania tego korzystają także doświadczeni specjaliści z branży SEM. Niemniej jednak automatycznie ustalanie wartości pieniężnych jest bezpieczne, a zarazem pozwala osiągnąć zamierzone przez nas cele.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".