Mierzenie efektów przeprowadzonych kampanii reklamowych za pomocą Google Ads to klucz do osiągnięcia sukcesu. Platforma oferuje szereg raportów na temat charakterystyki naszych potencjalnych klientów, dzięki którymi możemy jeszcze lepiej zaplanować działania marketingowe, tak aby osiągały jak najlepsze efekty. Z czasem dane dostępne na platformie Google Ads mogą nie wystarczać. Kiedy chcemy dowiedzieć się jeszcze lepiej o ruchu na naszej stronie, czy też sklepie internetowych warto skorzystać z potężnego, a zarazem darmowego narzędzia do analizy ruchu w witrynie – Google Analytics.
Skuteczne mierzenie efektów z Google Analytics
Możliwości Google Analytics są przeogromne. Korzystając z tego narzędzia mamy dostęp do jeszcze większej ilości danych, których poprawna analiza może wpłynąć na sukces w przestrzeni internetowej. Google Analytics umożliwia śledzenie ruchu na Twojej witrynie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu wiesz ilu użytkowników aktualnie znajduje się na Twojej stronie, jakie zakładki odwiedzają, stron z których przybyli czy też lokalizację geograficzne z jakich się wywodzą.
Z zakładki “Zachowanie” uzyskasz takie informacje jak najczęściej odwiedzane przez użytkowników zakładki, ile czasu na nie przeznaczają, a także ścieżki jakie wybierają podczas obecności w witrynie.
Raport “Odbiorcy” mówi o liczbie użytkowników, nowych odsłonach, średnim czasie spędzonym w witrynie. Możemy dowiedzieć się o płci, wieku, a także danych geograficznych takich jak język czy lokalizacja. Dodatkowo nową możliwością testowana przez Google, jest Prawdopodobieństwo konwersji. Na podstawie danych o użytkownikach, którzy wykazali się w przeszłości określonym działaniem, system Analytics prognozuje ilość potencjalnych konwersji.
Karta “Pozyskiwanie” mówi nam o ścieżce jaką wybrali użytkownicy, aby ostatecznie znaleźć się na na Twojej witrynie.
Jedną z najważniejszych zakładek, szczególnie w e-commerce jest ta mówiąca o konwersjach. Z niej dowiadujemy się czy działania przez nas zaplanowane odnoszą zamierzone efekty. Oprócz zysków pieniężnych, uzyskasz konkretne informacje o innych konwersjach, takich jak połączenia telefoniczne czy zapisanie się do newslettera.
Analiza i odpowiednia interpretacja danych dostarczonych przez Google Analytics to klucz do osiągnięcia sukcesu marketingowego. Na podstawie informacji możemy efektywnie zaplanować nasze dalsze działania promocyjne.