Obsługa Klienta

Freshdesk – zaskocz klienta i zapewnij mu obsługę na najwyższym poziomie

Freshdesk - system helpdesk

Aplikacja Freshdesk to zintegrowane narzędzie, dzięki któremu obsługa klientów z poważnego wyzwania zmieni się w banalnie proste zadanie. Jedno konto pozwala stworzyć FAQ online, forum dla klientów i wygodną w zarządzaniu platformę komunikacji.

Każdy, kto dotąd ginął w gąszczu setek maili i wiadomości z kanałów social media od klientów, kto odbierał dziesiątki telefonów dziennie i do znudzenia udzielał odpowiedzi na najbardziej podstawowe pytania o ofercie, kto zastanawiał się, jak skutecznie poinformować odbiorców o ważnych sprawach za „jednym zamachem”, czy w końcu, kto zachodził w głowę, który z pracowników odpowiada za realizację danego zgłoszenia od klienta i na jakim jest ono etapie, ten bez wątpienia marzy, by móc nieco zautomatyzować obsługę klienta i poprawić zarządzanie nią na każdym etapie. Freshdesk to właśnie ten typ aplikacji online, która zdecydowanie ułatwi codzienną pracę firmom (również tym małym!) dynamicznie rozwijającym się i obsługującym wielu klientów.

Helpdesk - komunikacja z klientami Freshdesk

Co oferuje Freshdesk?

Podstawowym zadaniem Freshdeska jest uporządkowanie procesu komunikacji na linii klient – firma w następujących kanałach:

  • e-mail,
  • strona WWW,
  • live chat,
  • telefon,
  • social media (Twitter, Facebook),
  • feedback support.

Aplikacja pozwala m.in.:

  • ustawić automatyczne powiadomienia o odbiorze wiadomości,
  • tworzyć inteligentne scenariusze kategoryzowania wiadomości,
  • przydzielać wiadomości od klientów do wybranych pracowników (np. konsultantów) lub działów (np. dział sprzedaży czy pomocy technicznej),
  • przydzielać wiadomościom priorytety (niski, średni, wysoki, pilny),
  • określać statusy wiadomości (można je samodzielnie ustawić, np. otwarty, w toku, zamknięty),
  • określać czas realizacji zadania związanego z wiadomością od klienta (najbliższe 8 godzin, dziś, jutro oraz przeterminowane),
  • dodawać notatki do wiadomości klientów i oznaczać ich widoczność dla klienta (tak/nie),
  • odpowiadać na wiadomości z kanałów social media (Twitter, Facebook) z poziomu jednej aplikacji, bez konieczności logowania się na każde z kont
  • społecznościowych,
  • utworzyć live chat na stronie WWW,
  • wspierać klientów za pośrednictwem obsługi telefonicznej przy użyciu technologii IVR (nagrywanie i konwersja połączeń na tickety),
  • utworzyć forum, na którym klienci mogą zadawać pytania i odpowiedzi, wymieniać się doświadczeniami etc.,
  • utworzyć samoobsługowy portal FAQ, czyli stronę z bazą wiedzy, np. najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami na nie w postaci artykułów.

Zdecydowaną zaletą Freshdesk jest łatwość obsługi aplikacji. Kto wcześniej zetknął się np. z narzędziem Zendesk, mógł doznać niemiłego wrażenia, że stworzenie dobrej platformy do obsługi klienta jest szalenie trudne. Z Freshdeskiem takiego problemu nie ma. Kto korzysta z Zendeska, ale chciałby przenieść obsługę, we Freshesku zrobi to jednym kliknięciem (Admin -> Ustawienia konta -> Import bazy danych z Zendesk).

Komunikacja z klientem - Freshdesk

Plany cenowe

Aplikacja Freshdesk jest dostępna w 5 planach cenowych – od całkowicie darmowego pakietu Sprout (bezpłatny do trzech konsultantów), po zaawansowany i posiadający wszystkie funkcje pakiet Forest w cenie 79$/użytkownik przy płatności miesięcznej.

O Autorze

Marcin Atamańczuk

Od 10 lat doradzam małym i średnim firmom jak najlepiej wydać pieniądze na marketing internetowy.
Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem marketingu w wyszukiwarkach i promuję produkty Google. Robię to jednak z głębokim przekonaniem, że ruch z wyszukiwarek to najlepsza forma ruchu, która powinna być postawą Twojej aktywności w Internecie.

Jestem też orędownikiem analityki internetowej jako podstawowego narzędzia w procesach decyzyjnych w każdej firmie. Jeśli nie wdrożyłeś analityki (wdrożyłeś to nie znaczy tylko zainstalowałeś Google Analytics) do swojego serwisu, to każdego dnia tracisz pieniądze.

Lubię też dzielić się wiedzą, a uczenie innych sprawia mi wielką frajdę. Obecnie wykładam marketing internetowy na Uniwersytecie Opolskim.