Aplikacja Freshdesk to zintegrowane narzędzie, dzięki któremu obsługa klientów z poważnego wyzwania zmieni się w banalnie proste zadanie. Jedno konto pozwala stworzyć FAQ online, forum dla klientów i wygodną w zarządzaniu platformę komunikacji.
Każdy, kto dotąd ginął w gąszczu setek maili i wiadomości z kanałów social media od klientów, kto odbierał dziesiątki telefonów dziennie i do znudzenia udzielał odpowiedzi na najbardziej podstawowe pytania o ofercie, kto zastanawiał się, jak skutecznie poinformować odbiorców o ważnych sprawach za „jednym zamachem”, czy w końcu, kto zachodził w głowę, który z pracowników odpowiada za realizację danego zgłoszenia od klienta i na jakim jest ono etapie, ten bez wątpienia marzy, by móc nieco zautomatyzować obsługę klienta i poprawić zarządzanie nią na każdym etapie. Freshdesk to właśnie ten typ aplikacji online, która zdecydowanie ułatwi codzienną pracę firmom (również tym małym!) dynamicznie rozwijającym się i obsługującym wielu klientów.
Spis treści
Co oferuje Freshdesk?
Podstawowym zadaniem Freshdeska jest uporządkowanie procesu komunikacji na linii klient – firma w następujących kanałach:
- e-mail,
- strona WWW,
- live chat,
- telefon,
- social media (Twitter, Facebook),
- feedback support.
Aplikacja pozwala m.in.:
- ustawić automatyczne powiadomienia o odbiorze wiadomości,
- tworzyć inteligentne scenariusze kategoryzowania wiadomości,
- przydzielać wiadomości od klientów do wybranych pracowników (np. konsultantów) lub działów (np. dział sprzedaży czy pomocy technicznej),
- przydzielać wiadomościom priorytety (niski, średni, wysoki, pilny),
- określać statusy wiadomości (można je samodzielnie ustawić, np. otwarty, w toku, zamknięty),
- określać czas realizacji zadania związanego z wiadomością od klienta (najbliższe 8 godzin, dziś, jutro oraz przeterminowane),
- dodawać notatki do wiadomości klientów i oznaczać ich widoczność dla klienta (tak/nie),
- odpowiadać na wiadomości z kanałów social media (Twitter, Facebook) z poziomu jednej aplikacji, bez konieczności logowania się na każde z kont
- społecznościowych,
- utworzyć live chat na stronie WWW,
- wspierać klientów za pośrednictwem obsługi telefonicznej przy użyciu technologii IVR (nagrywanie i konwersja połączeń na tickety),
- utworzyć forum, na którym klienci mogą zadawać pytania i odpowiedzi, wymieniać się doświadczeniami etc.,
- utworzyć samoobsługowy portal FAQ, czyli stronę z bazą wiedzy, np. najczęściej zadawanymi pytaniami i odpowiedziami na nie w postaci artykułów.
Zdecydowaną zaletą Freshdesk jest łatwość obsługi aplikacji. Kto wcześniej zetknął się np. z narzędziem Zendesk, mógł doznać niemiłego wrażenia, że stworzenie dobrej platformy do obsługi klienta jest szalenie trudne. Z Freshdeskiem takiego problemu nie ma. Kto korzysta z Zendeska, ale chciałby przenieść obsługę, we Freshesku zrobi to jednym kliknięciem (Admin -> Ustawienia konta -> Import bazy danych z Zendesk).
Plany cenowe
Aplikacja Freshdesk jest dostępna w 5 planach cenowych – od całkowicie darmowego pakietu Sprout (bezpłatny do trzech konsultantów), po zaawansowany i posiadający wszystkie funkcje pakiet Forest w cenie 79$/użytkownik przy płatności miesięcznej.