Aktualności

Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads

dopasowania ads

Reklama internetowa jest coraz to popularniejszą metodą promowania usług lub produktów w sieci. Dla wielu przedsiębiorstw kierowanie przekazów promocyjnych do Internetu jest jedyną formą reklamy. Google Ads to platforma, która umożliwia docieranie do klientów, którzy wyszukują konkretnych fraz. Na etapie tworzenia reklamy za pomocą Ads, ważne jest aby odpowiednio dopasować nasze słowa kluczowe. Jeżeli będą kierować one na złe reklamę, Twoja firma straci klientów i pieniądze wydane na promocję w Ads. Opracowując listę fraz odsyłających na naszą stronę, warto wziąć pod uwagę typy dopasowań słów kluczowych platformy reklamowej Google.  Jeżeli trafnie dopasujemy kluczowe wyrażenia do oferowanych przez nas usług, szansa na osiągnięcie sukcesu ogromnie się zwiększa.

Jaki typ dopasowania wybrać?

Platforma reklamowa Google Ads oferuje pięć typów dopasowań słów kluczowych:

  • dopasowanie przybliżone
  • dopasowanie do wyrażenia
  • dopasowanie ścisłe
  • dopasowanie przybliżone z modyfikatorem
  • dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem

Dopasowanie przybliżone jest typem, w którym Google Ads uwzględnia liczbę pojedynczą, mnogą, podobne słowa kluczowe, słowa z błędem oraz synonimy.  Kolejnym typem dopasowań jest dopasowanie do wyrażenia. Ten typ słowa kluczowego pozwala wyświetlać reklamy, gdy użytkownik wpiszę dokładną frazę, jej bliskie odmiany oraz wtedy gdy przed wyrażeniem znajduje się inne słowo. Aby typ ten odpowiednia zadziałał wyrażenie należy umieścić w cudzysłowie “..”.  Dopasowanie ścisłe pozwala wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy wpisali konkretną frazę. W tym typie nie są uwzględniane synonimy, wyrażenia z dodatkowym wyrazem, liczby mnogie . Reklama wyświetli się jednak jeśli osoba wyszukująca frazę zrobić literówkę lub błąd ortograficzny. Słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym umieszczamy w nawiasie kwadratowym.  Czwartym typem dopasowań jest przybliżone z modyfikatorem. Ta możliwość kierowania na słowa kluczowe umożliwia wyświetlenie hasła, gdy w wyrażeniu wpisywanym przez użytkownika znajdzie się pożądany przez nas wyraz. Słowo, które musi wyświetlić naszą reklamę, musi poprzedzone być znakiem “+”.

Piątym dopasowaniem oferowanym przez Ads, które niedawno zostało oddane do użytku jest dopasowanie do wyrażenia z modyfikatorem. Te umożliwia wyświetlanie reklamy, gdy nasze słowa kluczowe zostały wpisane w odpowiedniej kolejności. Dopasowanie stosujemy poprzedzając słowo, którego ustawienie jest szczególnie ważne znakiem “+”, a resztę wyrażania umieszczamy w cudzysłowie.

Odpowiednie określenie słów kluczowych i zastosowanie wobec nich określony typów dopasowań znacząco pomaga zawęzić, jak i rozszerzyć grupę odbiorców, do których nasza reklama powinna być skierowana. Umiejętne zaplanowanie na jakie wyrażenia chcemy się wyświetlać jest kluczem do osiągnięcia sukcesu i pozyskiwania nowych klientów.

O Autorze

exelmedia

Reklama

Marketing internetowy dla Twojego biznesu - MagazynSEM

Zapisz się na nasz Newsletter

Najnowsze artykuły, promocje, ciekawostki u Ciebie na mailu!

Sprawdź pocztę i potwierdź adres email

Pin It on Pinterest