Według danych firmy StatCounter w październiku ludzie częściej korzystali z internetu na urządzeniach mobilnych niż na desktopach. To istotna zmiana na rynku – taka sytuacja nigdy wcześniej nie miała miejsca.
Spis treści
Ponad 50% ruchu w internecie z tabletów i telefonów
To właśnie w październiku bieżącego roku 51% całego ruchu w internecie pochodziło z urządzeń mobilnych (tabletów i telefonów).
Na poniższym wykresie widać wyraźnie, jak zmieniał się rozkład ruchu w internecie z podziałem na typ urządzenia na przestrzeni lat
Widzimy, że udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym regularnie rósł, osiągając już 2 lata temu poziom bliski 40%.
Co to oznacza dla właścicieli e-biznesów?
Zmiana ta mówi wiele właścicielom e-biznesów – świat się zmienia i niemal pewne jest, że urządzenia mobilne będą stawały się coraz popularniejsze wśród użytkowników internetu. A co za tym idzie wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, będą promowały strony przyjazne tabletom i telefonom. Może się okazać, że wielu potencjalnych klientów danego sklepu internetowego nie dokona zakupu tylko dlatego, że strona nie będzie dopasowana do urządzeń mobilnych. Powodem może być na przykład to, iż nie zobaczą przycisku finalizacji transakcji albo ciągłe przesuwanie ekranu będzie zbyt męczące.