Google oficjalnie potwierdza wielką zmianę w wyświetlaniu reklam graficznych w AdWords. Wraz z początkiem 2017 roku reklamy wykonane w technologii Flash przestaną być wyświetlane. Ta zapowiedź ma nakłonić reklamodawców do tworzenia reklam w oparciu o HTML5.
Zmiany w Google AdWords
Już pod koniec czerwca AdWords, jak i DoubleClick nie będzie przyjmował nowych reklam stworzonych we Flashu. Oficjalną datą zakończenia emisji tychże reklam w sieci reklamowej jest 2-stycznia 2017 roku. Podane terminy nie dotyczą jednak reklam wideo wykonanych przy pomocy Flasha.
Google już w 2015 roku rozpoczął działania mające na celu przejście na HTML5. To za sprawą automatycznego konwertowania reklam Flash na urządzeniach mobilnych, które nie obsługiwały tej technologii. Firma z Mountain View idzie w ślady Amazonu, który już jesienią ubiegłego roku przestał wyświetlać reklamy tego typu.
Specjaliści firmy Google twierdzą, iż ta zmiana wzmocni pozytywne odczucia użytkowników w trakcie surfowania po Internecie na różnego typu urządzeniach.