Content Marketing

Model AIDA

AIda

W marketingu skuteczne i atrakcyjne oddziaływanie na odbiorców za pomocą przekazów reklamowych jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Zainteresowany klient z większym przekonaniem sięga wtedy po produkty lub usługi, które wydają się być atrakcyjniejsze i wyróżniają się na tle konkurencji. Aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów, za pomocą wyjątkowych ofert, warto do prac reklamowych wykorzystać stworzony przez E.K Stronga w latach 20. XX wieku model AIDA.

Czym jest i jak wykorzystać model AIDA?

Nazwa AIDA wywodzi się od czterech słów:

  • A – Attention, zwrócenie uwagi
  • I – Interest, zainteresowanie
  • D – Desire, pożądanie
  • A – Action, akcja

Jest to określenie reakcji jakie powinniśmy wzbudzić w potencjalnym kliencie, aby skorzystał on z naszej oferty.

Pierwszym krokiem modelu jest pozyskanie uwagi odbiorcy – Attention. Nasz przekaz musi być tak skonstruowany, aby został dostrzeżony przez osobę, która się z nim zetknie. W zależności od formy reklamy, zadaniem marketingowca jest stworzenie przekazu, który trafi do świadomości przyszłego klienta. Jeżeli przedstawiamy ofertę w radiu, musimy zadbać o atrakcyjną formę głosową, w prasie będzie to słowo pisane, a także forma graficzna.

Drugim krokiem jest zainteresowanie odbiorcy samą ofertą – Interest. Nasz przekaz musi w atrakcyjnej formie dostarczyć podstawowych informacji na temat produktu lub usługi, a także korzyści jakie płyną z ewentualnego zakupu. Zaciekawienie odbiorcy z większym prawdopodobieństwem sprawi, że zapozna się on ze szczegółami oferty. Stąd już bliżej do sukcesu.

Kolejnym etapem jest wzbudzenie pożądania – Desire. Reklama musi przekonać odbiorcę, że produkt lub usług jest mu niezbędna i że to właśnie skorzystanie z Twojej oferty zaspokoi jego potrzeby. Uruchomienie w potencjalnym kliencie pożądania sprawi, że z większą dozą prawdopodobieństwa, będzie on dążył do zakupu.

Ostatnim czwartym krokiem jest akcja – Action. Klient na samym końcu zetknięcia się z Twoją wyjątkową ofertą, musi podjąć zaplanowane przez ciebie działanie. Powinien on kupić produkt, skorzystać z usługi, zadzwonić do Twojej firmy, umówić się na wizytę oraz wiele innych. Przekaz, który stworzysz musi jednoznacznie zakomunikować odbiorcy co ma zrobić i gdzie zaspokoić pragnienie jakie wzbudziłeś w poprzednich etapach.

Tworzenie atrakcyjnych i odpowiednich przekazów za pomocą modelu AIDA pozwala skutecznie docierać do coraz to nowych odbiorców i sprawiać, że są oni bardziej skłonni do określonego przez Ciebie działania. Szczegółowe zaplanowanie poszczególnych kroków jest kluczem do sukcesu Twojego przedsiębiorstwa.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".