Google szykuje duże zmiany w algorytmie Google. Będą dostępne dwie wersje wyszukiwarki – pierwsza dla urządzeń mobilnych, a druga dla desktopów. Wyszukiwarka dla urządzeń mobilnych będzie aktualizowana znacznie częściej.
Taką informację podał pracownik Google – Gary IIIyes na PubConie w Las Vegas. Dodatkowo na Twitterze wiadomość została potwierdzona przez Lisę Barone i Eugene Feygina. Nie znamy jednak daty, kiedy ta zmiana zostanie wprowadzona. Kiedy tylko dowiemy się szczegółów, będziemy informować o tym na łamach MagazynuSEM.
Mobile index will be primary & desktop secondary-think about what are the main differences between your mobile & desktop #pubcon @methode pic.twitter.com/umwBoYA6Cx
— Eugene Feygin (@rawseo) 13 października 2016
Spis treści
Priorytet dla stron przyjaznych urządzeniom mobilnym
Wprowadzenie dwóch wersji wyszukiwarki, z których ta na urządzenia mobilne będzie częściej aktualizowana, to jasny sygnał, że Google traktuje priorytetowo kwestie związane z dostępnością strony na urządzenia mobilne. Branża mogła to zaobserwować już jakiś czas temu – po wprowadzeniu słynnego Mobilegeddonu w kwietniu ubiegłego roku. Wiąże się to z rosnącym rynkiem urządzeń mobilnych. Wydaje się, że Google będzie w znacznym stopniu promował także strony zawierające aktualną treść i te cechujące się dużą szybkością ładowania.
Google a urządzenia mobilne
Przypomnijmy także, że od 10 stycznia przyszłego roku Google może karać za nachalne popupy na urządzeniach mobilnych, spychając je na niższe pozycje. Zachęcamy do skorzystania z narzędzi diagnostycznych Google, które powiedzą, czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych oraz jak można polepszyć czas ładowania się strony.