Google w ramach swojego systemu reklamowego AdSense będzie wyświetlał dwa nowe rodzaje reklam. Reklamy kierowane są jedynie na urządzenia mobilne i noszą nazwę Page-Level. Właściciele stron internetowych będą mogli zarabiać na wyświetlaniu tzw. kotwic i winiet.
Reklamy Page-level w Google AdSense
Nowe formaty reklam zachwalane są przez Google tym, iż zaprojektowano je mając na uwadze przede wszystkim użytkowników. Kotwice i winiety mają nie narzucać się odwiedzającym i pojawiać w odpowiednim momencie.
Kotwica jest reklamą, która wyświetla się na dole ekranu i możemy ją zwinąć. Winieta zaś jest pełnoekranową formą promocji, ładowaną równocześnie ze stroną – z łatwością możemy ją wyłączyć. Równoległe ładowanie danych pozwala na płynne przejście do interesującej nas treści, bez zmuszania użytkowników do oczekiwania na właściwą stronę. Reklama ta zostanie uruchomiona tylko i wyłącznie po kliknięciu w link na stronie.
Film promujący możliwości, jakie dają reklamy Page-level został opublikowany już w zeszłym roku. Google zapowiada, iż wkrótce pojawią się kolejne formaty reklam. Reklamy Page-level są dedykowane użytkownikom urządzeń mobilnych, a system odpowiadający za nie, ma dokładnie określać, który moment będzie odpowiedni na ich wyświetlenie.