Aktualności

Pozytywny efekt linkowania wychodzącego w SEO

Linki wychodzące SEO

Amerykańska firma zajmująca się marketingiem internetowym – Reboot – przeprowadziła badanie, które miało na celu wykazanie, iż linkowanie do innych stron ma wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Firma postawiła hipotezę, iż Google ocenia autorytet naszej strony w oparciu o powiązania z innymi stronami, czyli bierze pod uwagę linki wyjściowe.

Linki wychodzące w SEO

Badanie zostało przeprowadzone poprzez utworzenie dziesięciu stron zoptymalizowanych pod kątem identycznych słów kluczowych. Strony zostały zbudowane w podobny sposób, lecz na tyle ostrożnie, by Google nie uznał ich za duplikaty. Tylko na części z nich zostały dodane linki wychodzące do witryn o wysokim wskaźniku Domain Authority(autorytet domeny).

Przez kolejne pięć miesięcy firma Reboot analizowała wyniki osiągane przez poszczególne witryny. Okazało się, iż strony zawierające linki do wiarygodnych źródeł osiągnęły wyższe pozycje, niż pozostałe. Badanie to udowadnia, iż warto zadbać o ilość, jak i jakość linków wyjściowych. Niestety nie jest możliwe dokładne określenie, jak wielką moc mają linki wychodzące. Badanie to otwiera również drogę do kolejnych testów, takich jak chociażby analiza znaczenia linków wychodzących z atrybutem follow i no follow.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".