Aktualności

Koniec z TOP10 w Amerykańskim Google

Zobacz gdzie i kiedy możesz obejrzeć swój ulubiony program telewizyjny

Osoby, które pozycjonują strony w amerykańskim Google już nie używają takich sformułowań, jak „Top 10 w Google”. Dlaczego? Okazuje się, że na pierwszej stronie wyników pojawia się statystycznie 8.5 strony – tak wynika z raportu opublikowanego przez SearchMetrics. Z jakimi innymi trendami możemy się spotkać w amerykańskiej wersji wyszukiwarki i dlaczego to takie ważne dla nas?

Różnice między wyszukiwaniem mobilnym a desktopowym

Okazuje się, że wyniki wyszukiwania różnią się znacznie w zależności od urządzenia pod względem użytych „dodatków” wyszukiwania. W przypadku desktopów, w co trzecim rezultacie wyszukiwania pojawiały się obrazy. Jednakże urządzeniom mobilnym Google wolał serwować filmy wideo. SearchMetrics zebrał całkiem pokaźną próbkę, obejmującą 500 tysięcy popularnych wyszukiwań i przeprowadził na jej podstawie dokładną analizę.

Szczegóły przedstawia poniższy screen z raportu. Mamy tu podział na dwie główne kategorie rozszerzeń w wyszukiwaniach organicznych:

  • Universal Search – to rozszerzenia, które pojawiły się w wyszukiwarce w 2007 roku. Obejmują obrazy, wideo, newsy, mapy i listingi produktów.
  • Extended Search – to zmiana w wyszukiwarce wprowadzona w 2012 roku. Obejmuje ona między innymi graf wiedzy, zapytania powiązane czy też box z faktami.

Rozszerzenia wyszukiwania Google

Dlaczego Amerykańska wersja Google jest dla nas ważna?

To, jak wyglądają wyniki dla w innych wersjach językowych Google, jest dla nas ważne z jednego, prostego powodu. Jest prawdopodobne, że zmiany te pojawią się także w polskim indeksie. Dlatego warto być przygotowanym na ewentualne zmiany i śledzić aktualne trendy. Searchmetrics nie mówi nic na temat tego, czy kolejność stron w wynikach organicznych różni się w zależności od tego, czy pytamy Google z urządzenia mobilnego, czy też z desktopa.

Ta informacja wydaje się nie być konieczna w śledzeniu trendów. Dlaczego? Niedawno publikowaliśmy wpis, w którym informowaliśmy, że Google planuje stworzyć dwie wersje wyszukiwarki – “Google szykuje dwie wersje wyszukiwarki“. Jedna będzie przeznaczona tylko dla urządzeń mobilnych – Google będzie często ją aktualizował. Druga wersja będzie przeznaczona dla urządzeń stacjonarnych – tutaj aktualizacje będą następowały rzadziej. Widzimy więc, że dla Google urządzenia mobilne stają się priorytetem.

Najnowsze trendy w branży emarketingu na MagazynieSEM

Osoby zainteresowane śledzeniem zmian w wyszukiwarce Google, zachęcamy do regularnego odwiedzania naszego bloga. Będziemy w nim na bieżąco informować o planach amerykańskiego giganta. Dzięki temu będziesz mógł częściowo przewidzieć, jakie zmiany pojawią się w polskich SERPach i odpowiednio przygotować pozycjonowane przez siebie strony.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".