Aktualności

Nadchodzi wielka zmiana na Facebook’u

Nowe funkcje dla biznesu na Facebook'u!

Serwis społecznościowy Facebook przygotowuje dla swoich użytkowników najważniejszą zmianę od lat. Mowa oczywiście o nowym systemie reakcji na posty. Aktualnie możemy polubić post lub go skomentować, co powoduje pewne ograniczenia. Użytkownicy z całego świata narzekali, że nie ma sposobu na wyrażenie negatywnych emocji. Wychodząc naprzeciw Facebook zaoferuje nowe przyciski takie jak “Like”, “Love”, “Haha”, “Wow”, “Sad” oraz “Angry”.

Facebook - reakcje

Reakcje Facebook’a testowane na całym świecie

Nowy system jest już testowany przez użytkowników z takich państw jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Irlandia, Kolumbia, Filipiny, czy Japonia. Dokładnej daty wprowadzenia systemu reakcji w Polsce nie poznaliśmy. Najprawdopodobniej wprowadzenie zmian w serwisie na całym świecie zostanie rozłożone w czasie i potrwa do końca 2016 roku.

Today we’re launching a pilot test of Reactions — a more expressive Like button. As you can see, it’s not a “dislike” button, though we hope it addresses the spirit of this request more broadly. We studied which comments and reactions are most commonly and universally expressed across Facebook, then worked to design an experience around them that was elegant and fun. Starting today Ireland and Spain can start loving, wow-ing, or expressing sympathy to posts on Facebook by hovering or long-pressing the Like button wherever they see it. We’ll use the feedback from this to improve the feature and hope to roll it out to everyone soon.

Posted by Chris Cox on Thursday, October 8, 2015

System reakcji ma nie tylko pomóc użytkownikom, lecz również zaradzić problemom Facebook’a. Wielu użytkowników ze względu na ograniczone możliwości rezygnowało z interakcji pod postem, który ich zainteresował.

Zmianom przyglądają się również specjaliści zajmujący się mediami społecznościowymi. Zastanawia ich bowiem, jak nowy system wpłynie na Edge Rank. Edge Rank to algorytm określający, które posty pojawiają się w naszych “Aktualnościach”. Od zawsze jednym z czynników była liczba kliknięć w przycisk “Like”, lecz nie wiadomo, czy po wprowadzeniu zmian każdy z przycisków będzie miał taką samą “moc”.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".